Wijn en Wijn.nl

U bevindt zich hier: Informatie » Nieuws

Wijn via internet in trek

Bron: Telegraaf

Grote winkelketens hebben flink geïnvesteerd in hun wijnwebwinkel, maar laten veel kansen liggen. Kleinere webwinkels zijn populairder.

Dat is de conclusie van marketingbureau Depascor, gebaseerd op de uitkomsten van de wijnwebwinkelwedstrijd die werd gehouden door wijnportal By The Grape. Bijna drieduizend wijnliefhebbers brachten hun stem uit tijdens de wedstrijd. Ze beantwoordden ook vragen over online aankopen op internet.

Het ontbreken van persoonlijk contact en de bezorgkosten worden genoemd als grootste nadelen van online wijn kopen. Daar ziet Depascor kansen voor webwinkeliers.  Denk eens aan de mogelijkheid om via de website vrienden of kennissen te benaderen. Of de bezorgkosten te delen met de buren.’

Wijnwinkels houden zich bijna niet bezig met online marketing. Roelofs: ‘Ik zie bijna geen banners of andere manieren om te laten weten dat de site bestaat. Dat verbaast me, vooral bij de grote jongens. Terwijl je aan de site kunt zien dat er veel geld tegenaan is gegooid, besteden ze hier nauwelijks aandacht aan.

Ruim eenderde van de deelnemers noemde ‘gemak’ het grote voordeel van digitaal winkelen. Ook het assortiment (26 procent) en een scherpe prijs (21 procent) speelde een belangrijke rol. .